مقایسه درب چوبی با آهنی

مقایسه درب چوبی با آهنی

مقایسه درب چوبی با آهنی

مقایسه درب چوبی با آهنی نشان دهنده تفاوت این دو نوع درب می باشد. درب‌های فلزی از جمله پراستفاده ترین محصولاتی هستند که در اکثر مکان‌ها استفاده می‌شوند. این مدل درب با توجه به کاربرد فراوان در ورودی منازل و ادارات و داشتن استحکام بالا، از نظر کیفیت و ظاهر در مقایسه با درب‌های چوبی بسیار پایین تر هستند.

در مقایسه انواع درب چوبی با درب آهنی می توان گفت که آهن در برخی موارد سبک تر از درب چوبی است و همچنین مقاومت فلز در برابر رطوبت  بیشتر است که البته همه فلزها این مقاومت را ندارند.درب‌های چوبی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع تری در بازار موجود می باشند. از مزایای بارز درب‌های چوبی، کاربرد آن‌ها در خارج و داخل منازل است. انواع درب‌های چوبی دارای نمونه‌ها و سبک‌های مختلفی هستند که در ادامه به بررسی و معرفی آن‌ها می پردازیم.

سبک‌ها و انواع درب چوبی

  • مدرن
  • کلاسیک

م‏درن

درب‌های مدرن آذین دُر ، معمولا در طرح های صاف و توخالی و یا توپر تولید می‌شوند. سطح این مدل درب با رنگ و یا یک روکش چوبی پوشیده می شود. معمولاً این نوع درب‌ها در بین انواع درب های دیگر ارزان‌تر بوده و بسیار مناسب خانه‌های مدرن هستند.
معمولاً قیمت درب‌های توخالی ارزان‌تر از درب‌های چوبی توپر محاسبه می‌شود؛ اما ویژگی که آن‌ها را جذاب می‌کند، طراحی بسیار ساده و با جزئیات کم آن است. همین ویژگی، درب‌های چوبی مدرن را برای اکثر خانه‌های ایرانی مناسب می‌کند.

در طراحی داخلی منزل به سبک مدرن از رنگ‌ها به صورت طبیعی و یا با طیفی از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود و رنگ‌های تیره به ویژه سیاه در کنار رنگ سفید کاربرد دارند. نور طبیعی برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضا از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلاسیک

سبک کلاسیک در معماری داخلی، همواره لوکس و اشرافی است. این سبک از معماری هرگز از مد نمی‌افتد و طرفداران بسیاری دارد. ظرافت در سبک کلاسیک همراه با تقارن، ویژگی‌های کلیدی این سبک را می‌سازند.
در سبک کلاسیک، گرما یکی از  مهه طرح و نقش زیبا و همچنین رنگ بی‌همتا آن موجب افزایش گرمای محیط می‌شود و باعث می‌گردد محیط داخلی شیک‌تر و لوکس‌ترمترین مشخصه این سبک طراحی می‌باشد. از این رو چوب و دکوراسیون چوبی با توجه ب به چشم بیاید.

مشخصات درب‌های چوبی کلاسیک

  • تمام چوب یا روکش
  • برجستگی و قاب‌های فریم شده
  • داشتن تونیکه های چوبی
  • روکوب و پشت کوب شده
  • دستگیره‌های لوکس
  • رنگ‌های خاص

در چوبی کلاسیک را  می‌توان از چوب‌های مختلفی از جمله چوب‌های نرم و سخت ساخت اما مناسب‌ترین چوب برای ساخت درب کلاسیک چوب روس یا راش، بلوط و گردو می‌باشد. استفاده از روکش های متنوع در ساخت این نوع درب، موجب افزایش کیفیت و خرید آن شده است.

انواع درب چوبی

درب چوبی یا درب اتاق‌های مختلف خانه مانند درب اتاق خواب نقش مهمی در طراحی و زیبایی دارد. یکی از مهم‌ترین این عوامل در انتخاب درب چوبی جنس چوب است انتخاب درب چوبی اتاق باید مناسب و دارای کیفیت بالا باشد و هم زیبایی خانه شما را بیشتر کند

درب اتاقی چوبی که با عنوان تمام چوب شناخته می‌شوند، می‌توانند از انواع مختلف چوب از قبیل راش و سایر چوب‌های رایج در ساخت در چوبی ساخته شوند، این نوع از درب‌ها آثاری از رگه‌های چوب را دارند که به آن‌ها گره گفته می‌شوند که نشان دهنده ساخت آن‌ها از چوب است.

درب اتاق با روکش MDF

درب mdf درب‌هایی هستند که در ساخت آن‌ها از ام دی اف استفاده می‌شود و می‌توانند به صورت روکش دار یا بدون روکش استفاده شوند. درب‌های اتاقی ام دی اف به دلیل قیمت و کیفیت مناسب و همینطور زیبایی آن، این روزها کاربرد زیادی در طراحی درب و استفاده در تولید کابینت بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این درب به دلیل روکش ام دی اف دارای مزایای مختلفی است. که یکی از این مزایا زیبایی ظاهری این نوع درب می باشد.

درب اتاق با روکش HDF

اچ دی اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌شود. ورق اچ دی اف در پشت و روی تخته‌های چوبی پرس می‌شود. این نوع از درب‌های اتاقی می‌توانند عایق صوتی و حرارتی باشند.
برای این کار فضای خالی میان درب را با پشم سنگ که یک نوع عایق صوتی و حرارتی است پر می‌کنند. و برای اینکه مقاومت درب در برابر ضربه و شکستگی بیشتر شود فضای خالی میان درب‌ها را با شبکه بندی‌های چوبی پر می‌کنند.

درب HDF معمولاً برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود اما به دلیل چگالی ورق اچ دی اف برای درب ورودی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درب‌های اتاق با روکش pvc

همانطور که می‌دانید PVC مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد به طوری که ورق‌های پی وی سی با ضخامت‌های ۱۶ میل را برای ساخت کابینت سرویس‌های بهداشتی و کابینت زیر سینک آشپزخانه به کار می‌برند.
همین موضوع باعث شده است که درب‌های روکش پی وی سی را هم به اشتباه به عنوان درب پی وی سی و ضد آب معرفی کنند در حالی که ورق‌های پی وی سی ضد آب کلاً پی وی سی می‌باشند اما ورق‌های به کار برده شده در ساخت درب، ورق‌های ام دی اف می‌باشند که با پی وی سی به ضخامت‌های ۰.۴ و ۰.۲ میلی متر روکش شده اند.

به این نکته نیز باید دقت کرد که آب از سطح روی درب غیرقابل نفوذ می‌باشد. اما چنانچه کلاف درب پی وی سی نشده باشد رطوبت از کلاف نفوذ خواهد کرد و همان اتفاقی که برای سایر درب‌ها از جمله درب‌های اچ دی اف و ام دی اف و اچ پی ال می‌افتد برای این درب‌ها هم پیش خواهد آمد.

خرید بهترین درب چوبی

یکی از انواع بهترین درب هلی چوبی، درب MDF می باشد. مجموعه آذین نقش چوب، ارائه دهنده انواع درب ها می باشد. درب ضد سرقت، درب داخلی در انواع طرح ها و مدل ها. این مجموعه با سابقه چندین ساله انواع درب ها را با بالاترین کیفیت عرضه می کند. برای خرید این درب ها می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید. تا کارشناسان و مشاوران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. تا بتوانید انتخاب خوبی را برای خود داشته باشید.

 

نشانی فروشگاه:

شهریار بلوار انقلاب-  رو به روی بلوار نواب – جنب تصویر برداری جام جم

1 دیدگاه دربارهٔ «مقایسه درب چوبی با آهنی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *