درب MDF

درب MDF

درب MDF از جنس تخته فیبر با چگالی متوسط به روش خشک تولید می شود. این محصول با آغشتن تکه های چوب به زرین به دست می آید. با تحت فشار قرار دادن تکه چوب ها و ایجاد گرما و حرارت به یکدیگر می چسبند. امکان روکش کردن این درب از ویژگی های بارز آن است. که همین مورد خاصیت ضد خش، زیبایی و دوام آن را بالا می برد. این روکش را با پرس بر روی چوب انجام می دهند. این درب ها در انواع مختلفی مانند خام، هایگلاس و… موجود هستند. که بر روی هرکدام می توان روکش مقاوم در برابر ساییدگی پرس کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

مشخصات انواع درب MDF

درب ام دی اف رویه ضد خش، در واقع از نوع ورق MDF می باشد که سطوح نهایی این ورق، توسط لایه های رنگین و روکش ضد خش پوشانده می شود. این روکش دارای تنوع رنگ، زیبایی و مقاومت بالایی هستند و می توان از آن ها در محیط هایی مثل آشپزخانه، اتاق و… استفاده کرد. با توجه به استفاده از مواد شیمیایی در ساخت آن آفت یا نفوذ حشرات از آن ممکن نمی باشد. همچنین با آغشتن دستمال به مواد شوینده می توان به راحتی سطح آن را تمیز کرد. به دلیل استفاده از روکش های متنوع در سطح آن می توان آن را به اشکال مختلف و حتی چوب نیز درآورد.

انواع درب های MDF در بازار

این درب ها به دلیل ویژگی ها متعددی که دارند، طرفداران بسیاری نیز دارند. این درب در تنوع ظاهری و البته با استفاده از متریال های گوناگون ساخته می شوند. که باعث می شود تا افراد با توجه به نیاز و سلیقه خود بتوانند به راحتی درب موردنظر خود را انتخاب کنند. در ادامه به انواع درب های ام دی اف می پردازیم.

درب MDF 2
انواع درب های MDF

درب MDF با روکش PVC

این درب ها همان طور که از اسمشان پیدا است با روکش پی وی سی ساخته می شوند. این درب بیشتر با عنوان درب ورودی یا درب آپارتمان شناخته می شود. با توجه به نوع ساخت آن و استفاده از روکش پی وی سی علاوه بر استحکام بالا، از زیبایی ظاهری نیز برخوردار می باشد.

درب ام دی اف روکش چوب

این درب ها با استفاده از لایه ای نازک از چوب طبیعی ساخته می شوند. این درب ها پس از قرار دادن روکش چوب باید رنگ آمیزی شوند. روکش ملچ متداول ترین روکش چوبی برای این درب می باشد.

درب MDF خام ۳ میل

از ورق های خام ۳ میلی متر بیشتر برای ساخت درب کمد دیواری استفاده می شود. این درب ها بدون اضافه کردن روکش ساخته می شوند. این درب ها نیز به رنگ آمیزی نیاز دارند. از آنجایی که استفاده از این ورق ها به منظور کاهش هزینه است، بهتر است از رنگ های ساختمانی برای رنگ آمیزی آن استفاده شود.

درب ام دی اف لیزری

درب MDF لیزری یک ام دی اف ای خام می باشد. که شیارهایی شبیه به رگه های چوب در آن ایجاد می شود . از نظر شکل و ظاهر شیارها، بسیار به شیار ورق های HDF شبیه هستند. این درب ها را نیز باید رنگ آمیزی شوند.

درب روکش ملامینه یا کاغذی

در ساخت این درب ها از روکش ملامینه با قطر ۵ میلی متر استفاده می شود. این روکش ها دارای تنوع رنگی بالایی است. همچنین در برابر خراشیدگی، سائیدگی و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است. قیمت این درب ها در مقایسه با دیگر روکش ها بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

کاربرد درب های MDF
این درب کاربرد زیادی دارد و در قسمت های مختلفی از آن استفاده می شود. در همین رابطه می توان از آن برای اتاق خواب، سرویس بهداشتی، درب ورودی و … استفاده کرد. البته در  شرایط گوناگون نیز می توان از درب های متنوع با روکش های مختلف استفاده نمود. برای مثال اگر دربی با روکش براق مدنظر شما است می توانید از درب HPL استفاده کنید. یا در صورتی که درب شما در معرض آب قرار دارد برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن می توان از درب های ضد آب بهره ببرید. همچنین اگر طرح و نمای درب برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است درب HDF گزینه مناسبی است. در هر صورت درب های MDF به دلیل زیبایی و استحکام خوبی که دارد در روکش های متنوع بسیار پرکاربرد هستند. و از این درب در قسمت های زیادی از یک ساختمان می توان استفاده کرد.
مقایسه درب های MDF با درب ضد آب
درب MDF
خرید انواع درب با روکش مناسب

با توجه به اهمیت استفاده از درب مناسب در قسمت های مختلف یک ساختمان، تهیه درب مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که درب مناسب علاوه بر استحکام و مقاومت باید از ظاهری زیبا نیز برخوردار باشد. مجموعه آذین نقش چوب تولید کننده انواع درب های ضد سرقت، داخلی، HDF، HPL، فلزی، ترک و داخلی می باشد. که با بالاترین کیفیت و تنوع آن ها را به سراسر کشور عرضه می کند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

شرکت آذین نقش چوب از سال 1390 فعالیت خود را آغاز نموده است؛ و با بهره گیری از جدیدترین امکانات و ابزارآلات روز دنیا، توسط متخصصین و طراحان داخلی، توانسته بهترین محصولات را خدمت شما مشتریان گرامی ارائه نماید.

شماره های تماس

09192405254
09128630068
02165291932
02142693680

نشانی کارگاه

جاده شهریار به آدران نرسیده به ویره مجتمع صنعتی جوان زاد بوستان 4 پلاک 38

نشانی فروشگاه:

شهریار بلوار انقلاب-  رو به روی بلوار نواب – جنب تصویر برداری جام جم

شبکه های اجتماعی