نصب درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت همواره یادآور امنیت، آرامش و زیبایی هستند. این درب ها با توجه به انواع مختلفی که دارند، جزو بهترین گزینه ها برای خرید می باشند. با توجه به افزایش اهمیت حفظ خریم خصوصی، همچنین اهمیت دادن به دکوراسیون داخلی، تعداد زیادی از این درب ها روانه بازار شدند. چرا که تمامی این فاکتورها را دار می باشند. یکی از قسمت هایی که شاید برای خیلی از افراد سوال باشد، مراحل نصب درب ضد سرقت می باشد. چرا که آسانی و کمترین دردسر جزو اولویت های افراد است. با توجه به مشغله های کاری و زندگی قصد داریم در این مقاله در این باره توضیح بدهیم. تا با آشنایی بیشتر اقدام به تهیه این درب نمایید.

اهمیت استفاده از انواع درب های ضد سرقت

در این دوران برای ایجاد امنیت بیشتر برای خانه ها آپارتمانی، نیاز به نصب درب های ضد سرقت داریم. درب ضد سرقت به دلیل ویژگی های ساختاری، که امنیت آن را بالا می برد مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد. البته اکثرا درب های ضد سرقت در ورودی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این درب ها در مقایسه با سایر  ایمن تر و مقاوم تر هستند. از این رو ما در این مقاله به مراحل نصب درب ضد سرقت برای علاقمندان به این حوزه کاری  می پردازیم. البته برای نصب این گونه درب ها شما باید از یک تکنسین یا نصاب درب برای نصب استفاده کنید.

مراحل نصب درب ضد سرقت

هنگام نصب باید در ابتدا، سایز درب را تعیین و انتخاب کرد. بعد از آن فریم را در به اندازه یک سانتیمتر بزرگتر از سایز درب ساخت تا درب بتواند به خوبی در داخل فریم جا بگیرد. همچنین، نصب فریم می بایست به طرف راه پله باشد تا از گیر کردن درب به پاگرد جلوگیری شود.

ساخت و نصب چهارچوب درب های ضد سرقت

طریقه نصب فریم درب در صورتی که نصب درب ضد سرقت، در ساختمان نوساز صورت گیرد لازم است چهارچوب جدید نصب شود. در این صورت، در ابتدا با توجه به ابعاد درب ضد سرقت مدنظر شما، چهارچوب درب ساخته خواهد شد. چهارچوب درب ضد سرقت معمولا از پروفیل‌های آهنی 8*4 یا 10*4 ساخته می‌شود.

شما می بایست قبل از نصب چهارچوب آن را با ضد زنگ عایق کنید. همچنین باید آنها را سفید کاری کنید. و بعد آن را در جای خود بگذارید. اگر که مایل به تعویض درب به ضد سرقت باشید، شاید بتوانید آن را بر روی همان چهارچوب قدیمی نصب کنید.

 نصب قفل و دستگیره

قفل درب ضد سرقت

قفل و دستگیره به صورت مجزا از درب نصب خواهد شد. پس از خرید درب، دفترچه راهنمایی به شما ارائه می‌شود. که در آن تمامی مراحل نصب قفل ضد سرقت و دستگیره توضیح داده‌ شده است. اکثر قفل‌ها با دو پیچ متصل می‌شوند. سپس یک دوک نخ‌ریسی را به دستگیره وصل کنید. پس‌ از آن نوبت وصل کردن قفل داخلی است.

 اندازه‌گیری برای نصب لولا

برای این مرحله بهتر است از یک نفر کمک بگیرید. درب را در چهارچوب قرار بدهید. اطمینان حاصل کنید که شکاف 3 میلی‌متری وجود داشته باشد. سپس محل لولا را علامت بزنید. شما می‌توانید با یک مته 2 میلی‌متری به نصب لولا بپردازید. برای لولاهای پایین و وسط نیز همین کار را انجام دهید. برای نصب روش‌های متفاوتی وجود دارد که آسان‌ترین و معمول‌ترین روش‌ها را در این مقاله ذکر می‌کنیم. شما باید با توجه به شرایط خودتان از یکی از این روش‌ها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را رقم بزنید. دو روش معمول برای نصب درب ضد سرقت وجود دارد که در ادامه معرفی خواهد شد.

نصب درب به روش جوش دادن

ابتدا درب فعلی خانه خود را از جا دربیاورید و با درب ضد سرقت تعویض نمایید. سپس آن را از طرفی که باله ندارد وارد چهارچوب کنید. درب را کاملاً تراز کنید و آن را آزمایش کنید. مثلاً چند بار درب را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که درب شما به‌خوبی تراز شده است و به بهترین شکل کار می‌کند. سپس در سوراخ‌های مشخص‌شده در قسمت داخلی چهارچوب، چند خال‌جوش بزنید تا موقتاً نصب شود. زمانی که کاملاً از درب ضد سرقتتان اطمینان حاصل کردید، می‌توانید درب را به‌صورت کامل و اساسی جوش دهید.

 نصب درب به روش رول بولت

استفاده از این روش مستلزم این است که دیوارهایی که درب را بر روی آن نصب می‌کنید، به‌ اندازه کافی مقاومت داشته باشند. برای مثال دیوارهای بتنی مقاومت کافی برای انجام این روش را دارند. برای نصب درب به روش رول بولت همانند روش قبل ابتدا باید درب و چهارچوب را کاملاً تراز کنید. سپس از درست‌ کار کردن درب مطمئن شوید. لولاهای درب را با دیوار هماهنگ کنید. سپس با توجه به سوراخ‌های چهارچوب، اقدام به سوراخ کردن دیوار نمایید.

مراحل نصب درب دیوارهای پارتیشنی

لازم است قبل از نصب چهارچوب در دیوارهای پارتیشنی ابتدا چهارچوب را به‌خوبی اندازه بگیرید. سپس چهارچوب را به ضد زنگ آغشته کنید تا عمر این درب بیشتر شود. در نهایت چهارچوب را کاملاً تراز و سپس نصب نمایید.

نصب درب های ضد سرقت چینی

 درب ضد سرقت چینی

برای طی کردن مراحل نصب درب های ضد سرقت چینی، لازم است یک فریم انتظار فلزی نصب شود. همچنین قوطی مورد استفاده باید 8*4 یا 10*4 باشد. البته می‌توان از قوطی‌های کوچک‌تر نیز استفاده کرد. ابعاد داخل به داخل فریم انتظار بایستی یک سانتی متر بیشتر از ابعاد پشت تا پشت باشد. به عنوان مثال درصورتی که ابعاد پشت تا پشت درب ضد سرقت ۲۱۰×۱۰۵ سانتی متر می باشد ابعاد فریم انتظار باید ۲۱۱×۱۰۶ سانتی مترباشد.

نکته مهم

ابعاد درب  ازرو به رو (سمت بیرون واحد) بزرگتر از ابعاد پشت (سمت داخل واحد) می باشد. بنابراین فضای لازم از سمت بیرون (راه پله) برای دربهای ضدسرقت چینی حداقل پنج سانتی متر بیشتر است. از این رو چهار سانتی متر از سمت بیرون نباید باهیچ نوع مصالحی پوشانده شود. اما از سمت داخل واحد بهتر است پوشیده شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی بر آموزش، روش صحیح نصب درب ضد سرقت را به شما عزیزان داشتیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما دوستان، تشکر می کنیم. شما می توانید برای خرید آنلاین، از فهرست فروشگاه محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید و در پنل ثبت سفارش سفارشات خود را ثبت کنید. از همراهی گرمتان سپاس گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *