فواید انتخاب درب ضد حریق

نکات مهم در خرید درب ضد حریق

درب ضد حریق از جمله درب هایی که ایمنی بسیار بالایی دارد. همان طور که از اسم این درب پیدا است، در برابر شعله های آتش مقاوم است. ما در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به نکات مهم در خرید درب ضد حریق بپردازیم، دانستن این نکات به شما کمک می کند که انتخاب بهتری داشته باشید.

درب ضد حریق چیست؟

درب‌ها از اجزای مهم ساختمان‌ها هستند که از نقطه نظر امنیت و ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.  همه ما با درب ضد سرقت آشنا هستیم و تقریبا در بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شوند. درب ضد حریق همان‌طور که از اسمشان پیداست از مقاومت بالایی در برابر آتش‌سوزی برخوردار هستند. استفاده از درب های ضد حریق، می تواند مزایای فراوانی در مراکز اداری، تجاری و واحدهای مسکونی داشته باشد. به همین دلیل نیز باید در انتخاب نوع مناسب آن به یک سری نکات توجه داشت که در ادامه بیشتر با این نکات آشنا می شویم.

انواع درب ضد حریق

در ابتدا کار بهتر است با انواع درب ضد حریق آشنا شویم، این گونه درب ها دارای پنج مدل زیر می باشد. معمولا چهارچوب درب ضد حریق از جنس فولاد و روکش درب از ورق فولاد با پوشش رنگ تمام کوره ای می باشد. داخل درب پشم سنگ نسوز عایق حرارتی قرار دارد، که در برابر آتش تا ۴ ساعت در دمای ۸۰۰ درجه سانتی گراد مقاوم است. اطراف درب با لاستیک درزگیر نسوز پوشانیده شده است  تا از ورود دود سمی جلوگیری نماید.

1 ) درب ضد حریق چوبی

2 ) درب ضد حریق فلزی

3 ) درب ضد حریق شیشه خور

4 ) درب ضد حریق دو لنگه تک باز شو

5 ) درب ضد حریق تک لنگه شیشه خور

نکته مهم در خرید درب های ضد حریق تایید آن توسط آتش نشانی می باشد. درب ضد حریق دارای چهار چوب فلزی به ضخامت دو میلی متر ساخته شده از ورق های کربن می باشد، که تمامی این استاندارد ها زیر نظر سازمان آتش نشانی مورد برسی قرار می گیرد. و پس از دریافت تاییدیه اقدام به تولید آن می کنند. این سازمان با انجام تست های مختلف و با کمک آیتم های متعدد میزان مقاومت درب ها را در برابر آتش می سنجند. و پس از پشت سر گذاشتن آزمایش های مختلف اقدام به دادن مجوز می کنند.

درب ضد حریق
درب ضد حریق

نکات مهم در خرید درب ضد حریق

1. مقاومت در در برابر حرارت از یک ساعت بیشتر ، به صورت معمول درب های ضد آتش باکیفیت تا چهار ساعت توانایی مقابله با آتش را دارند. یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید این نوع درب، داشتن تاییدیه از آتش نشانی است. چرا که این درب ها باید با پشت سر گذاشتن آزمایش های متعدد و قبولی در تست فنی تولید شوند. پس حتما به سراغ خرید درب هایی بروید که حتما دارای تاییدیه باشند. در غیر این صورت نمی توان به کیفیت فنی آن اطمینان کرد.

2. ورق های فلزی در داخل درب های ضد آتش، باید از هیدروکربن با ضخامت 1/6 میل ساخته شود؛ علاوه بر این ، شبکه داخلی ورق های فلزی باید با پشم سنگ پر شود. چرا که این عامل موجب افزایش مقاومت آن می شود.

3. مهمترین ماده در داخل درب ضد حریق فلزی ، پشم سنگ استاندارد بدون مواد مضر می باشد که چگالی آن ۸۰ می باشد و تا دمای 800 درجه در برابر گرما مقاومت دارد. این پشم سنگ علاوه بر داشتن سرتیفیکت استاندار از سازمان استاندارد ایران دارای درجه A+ استاندار نیز می باشد.

4. از یراق مورد استفاده می توان به دستگیره آنتی پانیک و لولای مخصوص درب های ضد حریق نام برد، که همه ی این موارد توسط سازمان آتش نشانی مورد تایید قرار می گیرد.

سخن آخر

امیدواریم با خواندن این مقاله به شما کمک کرده باشیم، تا اطلاعات بهتری راجع به درب های ضد حریق داشته باشید. همچین شما می توانید از جدید ترین درب های ضد حریق صنایع آذین نقش چوب در فروشگاه ما دیدن فرمایید. و بسته به سلیقه خود انتخاب و سفارش دهید. مجموعه ما این اطمینان را به مشتریان خود می دهد که تمامی محصولات تولیدی ما از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و مشتریان می توانند با خیال آسوده اقدام به خرید این گونه درب ها نمایند. در همین راستا و جهت وجود هرگونه پرسش و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

شما هموطنان عزیز می توانبد جهت خرید این درب ها با کارشناسان مجرب صنایع آذین نقش چوب تماس حاصل فرمائید.

02165291932

09128630068

09192405254

09902202074

09120823243

از محصولات صنایع آذین نقش چوب در شبکه های اجتماعی بازدید نمائید.

Azindoor-net@

WWW.azindoor.net

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *