فواید انتخاب درب ضد خش

فواید انتخاب درب ضد خش

فواید انتخاب درب ضد خش از جمله مواردی است که می تواند نشان دهده ویژگی های این درب باشد. این درب با توجه به کیفیت بالا و همین طور استحکام بالا می باشد. در کنار این موارد این درب از زیبایی های ظاهری خوبی هم برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی این درب بپردازیم. برای آشنایی بهتر با درب اتاق ملامینه بهتر است ابتدا تعریفی از لامینت در درب اتاقی داشته باشیم.
لامینت Laminate اصطلاحی عمومی است که به گروهی از روکش‌های مصنوعی شامل انواع HPL, CPL و لامینت فشرده، روکش‌های ملامینه  و … گفته می‌شود. این نوع روکش ها برای درب داخلی ملامینه یکی از انواع پرکاربرد روکش‌های مصنوعی برای درب اتاقی ملامینه در ایران هستند.

درب hpl
درب hpl

درب ضد خش چیست

درب ضد خش HPL یا ملامینه از جمله درب داخلی برای اتاق خواب و درب ورودی می‌باشد. درب HPL ملامینه از انواع درب‌های روکشی می‌باشد که ورق رویه آن HDF است، که بر روی آن یک ورق نازک از کاغذ کرافت پرس شده است.

انتخاب نام بهتر برای این نوع درب‌های روکشی، HDF ملامینه یا به اختصار درب ملامینه است. در این درب‌ها، معمولاً کل درب از HPL ساخته نمی‌شود و فقط سطح روی درب ملامینه است.
ملامینه یک نوع روکش است که هم روی mdf  و هم روی نئوپان قابل استفاده است. نیوپان از خرده چوب های پرس شده و mdf از خمیر چوب پرس شده ساخته شدند.

اگر بخواهیم از لحاظ کیفیت این دو  را باهم مقایسه کنیم باید گفت  mdf  از درجه بالاتری از مقاومت برخوردار است.
Hpl دارای مقاومت رطوبتی و حرارتی است و اگر ملامینه بر روی ورق HDF با ضخامت ۵ میلیمتر و فشردگی ۹۲۰ قرار گیرد، در برابر ضربه نیز مقاومت بالایی خواهد داشت.

مزایای روکش درب ملامینه و فواید انتخاب درب ضد خش

  •  دارای قیمت مناسب هستند.
  •  تنوع رنگ بسیار زیادی دارند.
  •  در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند.
  •  در برابر سایش و حرارت مقاومت بالایی دارند.

درب

از درب HPL در کجای خانه می‌توان استفاده کرد؟

از درب HPL یا همان HDF ملامینه برای درب اتاق‌ها،  درب سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شود.
البته با توجه به مقاومت نسبتاً خوب درب HDF می‌توان به عنوان درب ورودی نیز از آن استفاده کرد، هرچند که برای درب ورودی، اولویت با درب ضد سرقت است.

آیا درب‌های سرویس بهداشتی اچ پی ال  ضد آب می‌باشد؟

درب‌های سرویس بهداشتی hpl در حقیقت ورق HDF است که یک لایه ملامینه روی آن پرس شده است و با توجه به اینکه کلاف درب از چوب است و روی آن روکشی نیست، در صورت نفوذ آب به چوب، چوب آب را جذب کرده و به مرور زمان رطوبت از پشت ورق ملامینه به HDF زیرین می‌رسد.

بنابراین حتماً باید دور تا دور درب خصوصاً زیر درب به خوبی با رنگ پوشش داده شود. البته برای اطمینان بیشتر، می‌توان قسمت زیرین درب ملامینه را با رزین ABS که در ساخت درب‌ ضد آب ABS استفاده می‌شود یا رنگ‌های شافن پوشش داد.

چگونه ضد آب کردن درب اچ پی ال

برخی از تولید کنندگان درب‌های ملامینه دور تا دور درب ملامینه را با ورق‌های ضدآب ABS پوشش می دهند که باعث افزایش مقاومت درب ملامینه در برابر رطوبت خواهد شد، اما به دلیل عدم همخوانی ورق ملامینه و ABS از نظر ظاهری، نتیجه کار، زیبایی لازم را نخواهد داشت.

چنانچه از نظر مشتری، ضدآب بودن درب، اهمیت زیادی داشته باشد، بهتر است از درب ABS استفاده شود.
همانطور که در بالا گفته شد، با استفاده از رزین ABS تنها در قسمت زیرین درب HPL و رنگ کردن چوب قسمت کناری و بالای درب به مقاومت خوبی در برابر رطوبت خواهد داشت و همین میزان کفایت می‌کند.

درب pvc
درب pvc

تفاوت HPL با ورق PVC

تفاوت عمده صفحات HPL با این صفحات، وزن مخصوص (حدود ۵/۲ برابر) و به تبع آن فشردگی بالای HPL بوده که مقاومت مکانیکی، مقاومت در برابر خراش و کیفیت و دوام سوراخ کاری را در این دو متریال غیر قابل مقایسه کرده است.

به همین خاطر عمر مفید محصولات تولیدی از صفحات HPL (به خصوص در محصولات با ابعاد بزرگ‌تر مانند درها و پارتیشن‌های سرویس، دوش، رختکن و…) به مراتب طولانی تر بوده و هزینه  اولیه بیشتر را کاملاً قابل توجیه می نماید.

روکش‌های درب اتاقی ملامینه پرکاربردترین روکش فشرده چوبی و خصوصاً MDF در بین تمام روکش‌های چوبی و مصنوعی است. میزهای ال سی دی نیز با این روکش ساخته شده اند.

روکش‌های درب اتاقی ملامینه از کاغذهای تزئینی (دکور) آغشته به چسب ملامین فرمالدئید (MF) خشک شده تشکیل و به صورت مستقیم بدون نیاز به چسب زنی مجدد روی تخته (MDF) چسبانده می‌شود. دامنه بسیار وسیعی از روکش‌های تزئینی در این روش قابل تولید است.

روکش ملامینه در ضخامت‌های ۳ الی ۴ میل می‌باشد. این رویه در برابر آب خش و حرارت مقاوم بوده و دارای رنگ‌ها (مات, براق, دو رنگ ضد خش) و طرح‌های متفاوت می‌باشد.

فروشگاه

مجموعه آذین نقش چوب ارائه دهنده انواع درب ها می باشد. این مجموعه عرضه کننده بهترین درب می باشد. همچنین انواع درب های داخلی، و دیگر انواع آن جزو خدمات این مجموعه می باشد. شما می توانید جهت خرید و یا هرگونه پرسش با ما تماس حاصل فرمایید. تا مشاوران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

نشانی فروشگاه:

شهریار بلوار انقلاب-  رو به روی بلوار نواب – جنب تصویر برداری جام جم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *